پایتون سرا

به سرای پایتون و برنامه نویسی خوش آمدید

پایتون سرا

به سرای پایتون و برنامه نویسی خوش آمدید

درآمد پایتون در ایران

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۵ ق.ظ

 

 

 

 

 

شاید برای هر برنامه نویسی این سوال پیش آمده باشد که زبان برنامه نویسی ای که در حال یادگیری و کار با آن هستم چه میزان محبوبیت دارد و چه مقدار پروژه می توانم بگیرم. در مورد پایتون باید بگم که هنوز زبان قدرتمند برنامه نویسی پایتون در ایران جایگاه اصلی و مناسب خود را پیدا نکرده است.

در حال حاضر با توجه به اینکه زبان پایتون چندمنظوره می باشد، توانسته است در میان استارتاپ ها و  کارفرماها را جذب خود کند. زبان پایتون برنامه نویسان حرفه ای کمی در ایران دارد  اما می توان امید داشت که در آینده برنامه نویسان حرفه ای پایتون افزایش یابد و اگر شما بتوانید به این زبان تسلط کامل پیدا کنید، حقوق مناسب و قابل قبولی می توانید به صورت ماهانه دریافت کنید. همانطور که اشاره شد، زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان برنامه نویسی چندسکویی می باشد یعنی می توانید با استفاده از پایتون، برای وب، موبایل و … برنامه بنویسید.

زبان پایتون دارای ویژگی‌های مختلفی است که باعث جذاب و پرطرفدار نشان‌دادن آن می‌شود؛ از جمله:

ساختارداده‌های (data structures) داخلی سطح بالا
تایپ و به‌هم‌پیوستگی پویا
قابلیت توسعه سریع برنامه‌ها
قابلیت استفاده به‌عنوان یک اسکریپت
داشتن نحو (syntax) ساده
قابلیت یادگیری آسان
قابلیت خطایابی (debugging) آسان و مؤثر
تأکید بر خوانایی

عوامل متعددی در میزان حقوق دریافتی برنامه نویس پایتون تاثیر گذار می باشد که مهمترین آنها: میزان تسلط شما به برنامه نویسی پایتون، محل کار، میزان تحصیلات، سابقه کاری و پست سازمانی می باشد.

سابقه کار و پست سازمانی و تسلط شما به python تاثیر بسیار بسیاز زیادی در میزان حقوق دریافتی برنامه نویس پایتون دارند. برای مثال شما به عنوان یک کارمند ساده برنامه نویسی وارد یک شرکت برنامه نویسی می شوید، حقوق دریافتی ماهیانه شما یه چیزی بین ۱ و نیم میلیون الی ۳ و نیم میلیون تومان می باشد.

حال اگر شما به عنوان یک مدیر پروژه وارد همان شرکت می شدید، حقوق تقریبا ماهیانه ۵ میلیون تومان دریافت خواهید نمود.طبق آمار به دست آمده حقوق یک برنامه نویس پایتون چیزی بین ۱ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان می باشد که عوامل ذکر شده تعیین کننده حقوق مناسب شما خواهند بود.

همچنین میانگین حقوق برنامه‌نویس‌های پایتون در جهان، علاوه بر موارد گفته شده دربخش بازار کار پایتون در ایران، به کشور موردنظر نیز بستگی دارد. برای مثال میانگین حقوق برنامه‌نویس پایتون در کشور آمریکا بیشتر از کشورهای دیگر همچون آلمان و فرانسه است؛ اما به‌طورکلی، میانگین حقوق سالیانه یک برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده پایتون در تمام کشورهای جهان از حدود ۵۹,۰۰۰ دلار الی ۱۴۵,۰۰۰ دلار متغیر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۱
meysam vaht

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی